sunnuntai 11. kesäkuuta 2017

Susiuni

Heräsin hetki sitten karmivan kauheaan painajaisuneen. Näin unta sudesta. Unessa ensin luin lehdestä susihavainnosta ja sitten sitä jo odoteltiin meidän kohdalle. Olin kotona yksin ja seurana mulla oli meidän Nero-koira, joka sekin tiesi, että tulossa on jotain pelottavaa. En voinut unessa olla kotona sisällä, vaan mun piti mennä sutta piiloon ulos piharakennukseen. Siellä sitten värjöteltiin Neron kanssa ja odotettiin, että milloin tuo pelottavan kauhea susi tulee kohdallemme. Samalla piti odottaa, että koska porukat tulee kotiin. Susi ennätti ensin. Tuli rakennuksen kohdalle tielle ja olin kerännyt eteeni kasan hyvän kokoisia kiviä, joilla aloin pommittaa sutta ja odottelin, että joku tulee ampumaan suden kuoliaaksi. Mua pelotti unessa ihan hirvittävän valtavasti, mutta siltikin uskalsin pommittaa ohi hitaasti kävelevää sutta. Näin, kuinka isoja kivenmurikoita lenteli suden jalkoihin, mutta eipä niillä muuta tehoa suteen ollut. sitten tulivat jo porukatkin kotiin. Olin jollain ihme orrella keikkumassa ja odottamassa heitä. Kysyin, että koska sitä sutta oikein ammutaan.
Siihen uni sitten katkesi ja huomasin, että mulla ei ole peittoa lainkaan päällä, paleli vähäsen ja veskiin piti läkseä.
Ajattelin, että nyt on katkaistava unimaailma mielestä kokonaan poikki ja tultava läppärille kirjoittamaan pelottava uni. Saa nähä, meenkö vielä olkkariin lukemaan kirjaa tän nettireissun jälkeen. Kello on nyt vähän yli yksi aamuyöllä ja äsken meni auto tuolla ulkona. Sellainen se, unitus. Hrrrrrr.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi on minulle sydäntälämmittävää, kiitos, että jaksoit lukea ja vielä laittaa kommenttia minulle :) HUOM! Kommentit näkyvät vasta, kun olen hyväksynyt ne :)